Nike και Adidas, δίνουν μάχη για την εύρεση νέων ταλέντων

Ψάχνουν για τα επόμενα αστέρια του ποδοσφαίρου, πριν γίνουν σπουδαίοι…

Η βιομηχανία των αθλητικών ειδών είναι τόσο ανταγωνιστική που οι μεγάλες αθλητικές εταιρείες κάνουν ό,τι μπορούν για να εξασφαλίσουν το προβάδισμα, ακόμα και αν αυτό σημαίνει να ανακαλύψουν τα επόμενα αστέρια του ποδοσφαίρου πριν γίνουν γνωστά.

Ο Νιλ Μακ Ντέρμοτ δεν κατάφερε να πετύχει αρκετά πράγματα όντας επαγγελματίας ποδοσφαιριστής, ωστόσο αποδείχθηκε εξαιρετικός στο να ανακαλύπτει νεαρούς παίκτες που μπορούν να εξελιχθούν. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Ντέλε Άλι, ο μέσος της Τότεναμ που θεωρείται η μεγαλύτερη ελπίδα του αγγλικού ποδοσφαίρου.

Συνεχώς «οργώνει» τη βρετανική επικράτεια για να παρακολουθήσει αγώνες, ενώ παράλληλα έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο και εξειδικευμένο δίκτυο scouting. Ο στόχος του φυσικά να βρει τους άγνωστους νεαρούς που σε λίγα χρόνια θα πρωταγωνιστούν στην Πρέμιερ Λιγκ. Το τηλέφωνό του χτυπά συνεχώς, με παράγοντες ομάδων και προπονητές που του ζητούν συμβουλές για μετεγγραφές ή πληροφορίες για καλούς παίκτες. Αν αναρωτιέστε πως ένας ανιχνευτής ταλέντων συνομιλεί με διάφορα κλαμπ και όχι μόνο με αυτό για το οποίο εργάζεται, αυτό συμβαίνει γιατί ο ΜακΝτέρμοτ δεν είναι υπάλληλος κάποιου συλλόγου αλλά στέλεχος της Adidas Μεγάλης Βρετανίας.

Στην προσπάθεια που κάνουν να υπερνικήσουν τον ανταγωνισμό, οι αθλητικές εταιρείες προσπαθούν να εντάξουν στο «ρόστερ» τους όσο περισσότερους δημοφιλείς ποδοσφαιριστές μπορούν. Οι περισσότερες εταιρείες προτιμούν να πλησιάζουν τους ήδη εγνωσμένης αξίας παίκτες. Adidas και Nike, όμως, τα τελευταία χρόνια έχουν ξεφύγει από αυτή την τακτική και επιχειρούν να βρουν τους επόμενους «παικταράδες» πριν γίνουν σπουδαίοι, άρα και πριν οι απαιτήσεις τους αυξηθούν και πριν τους ανακαλύψει η ανταγωνίστρια εταιρεία.

Έτσι, ο ΜακΝτέρμοτ και οι συνεργάτες του, όπως και ο Νιλ Σμάιλι και οι δικοί του για λογαριασμό της Nike, επιδίδονται σε ένα συνεχόμενο «κυνήγι θησαυρού», με στόχο να βρουν τα νέα μεγάλα ποδοσφαιρικά αστέρια. Στο «παιχνίδι» μπαίνουν και άλλοι άνθρωποι του ποδοσφαίρου, όπως ας πούμε οι προπονητές, οι οποίοι ειδοποιούν τους αρχισκάουτ των εταιρειών για ταλεντάκια που αξίζουν προσοχή.

Από όλα αυτά τα παιδιά μόνο όσα «βγάζουν μάτια» κερδίζουν κανονικό συμβόλαιο και γίνονται επίσημα πρεσβευτές των εταιρειών. Για τους υπόλοιπους που ξεχωρίζουν υπάρχει η δωρεάν παροχή παπουτσιών και αθλητικού υλικού ή οι δωροκάρτες για να αγοράσουν προϊόντα από τα καταστήματα. Με την πλειονότητα των παιδιών να προέρχονται από τα χαμηλά οικονομικά στρώματα, έστω και αυτές οι προσφορές θεωρούνται πολύ σημαντικές και δημιουργούν μία στενή σχέση με την εταιρεία, με αποτέλεσμα αν στο μέλλον το παιδί εξελιχθεί θετικά να είναι πιο εύκολο να υπογράψει με την εταιρεία που το στήριξε.

Από sportandbusiness.gr

Σχόλια