Πρόγραμμα συντήρησης ποδοσφαιριστή, στη μεταβατική περίοδο του καλοκαιριού

Συστήνεται στους ποδοσφαιριστές κατά την μεταβατική περίοδο να εκτελούν τις πιο κάτω αθλητικές δραστηριότητες:

– Κολύμπι στην θάλασσα.

– Χαλαρό τρέξιμο – χωρίς ένταση.

– Ασκήσεις κοιλιακών, ραχιαίων, κάμψεων και squad με αργό ρυθμό.

– Διατατικές ασκήσεις καθημερινά.  Χρόνος κάθε διάτασης περίπου 20 δευτερόλεπτα.

– Εκτέλεση ελεύθερων σπορ (κολύμπι, καλαθόσφαιρα, βόλεϊ) – όχι ποδόσφαιρο τουλάχιστον για δύο βδομάδες

– Δέκα μέρες πριν να ξεκινήσουν οι προπονήσεις να κάνετε αερόβιο τρέξιμο με ρυθμό καρδιακής συχνότητας 130-140, διάρκεια 30-40 λεπτά, με συνδυασμό συνεχόμενης και διαλειμματικής προπόνησης π.χ. συνεχόμενο τρέξιμο 7-10 λεπτά το μέγιστο  (συνεχόμενη προπόνηση) και 4 φορές Χ 5 λεπτά τρέξιμο (διαλειμματική προπόνηση) με 1 λεπτό διάλειμμα ανάμεσα στις επαναλήψεις). Στο διάλειμμα κάνουμε χαλαρό περπάτημα, αναπνευστικές και χαλαρωτικές ασκήσεις.

Οι ποδοσφαιριστές θα πρέπει ακόμη:

– Να κοιμούνται περισσότερο από 9-10 ώρες την ημέρα.

– Να τρώνε κανονική ποσότητα φαγητού (όχι υπερβολές).

– Να αποφεύγουν τα αναψυχτικά.

– Να έχουν σωστές διατροφικές συνήθειες.

– Να μην ξενυχτούν μετά τις 12 τα μεσάνυχτα

– Να αποφύγουν τον ήλιο.

Σκοπός της μεταβατικής περιόδου:

Η μεταβατική περίοδος στο ποδόσφαιρο συστάθηκε για να βοηθήσει τον ποδοσφαιριστή να αναζωογονήσει τον οργανισμό του, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά, μετά από μια έντονη ποδοσφαιρική σεζόν.

Μέσο αυτής πετυχαίνουμε:

– Την ξεκούραση του οργανισμού.

– Την επούλωση από τους διάφορους τραυματισμούς.

– Την ψυχολογική ηρεμία του ποδοσφαιριστή από το απερχόμενο πρωτάθλημα αλλά και την ψυχολογική προδιάθεση για μια καλή προετοιμασία την νέα ποδοσφαιρική περίοδο.

– Την καλή και σωστή κινητική δραστηριότητα αυτή την περίοδο. Είναι αυτή που θα μας βοηθήσει να αποτρέψουμε τραυματισμούς, πιασίματα ή κράμπες την νέα ποδοσφαιρική περίοδο.

Το πιο πάνω πρόγραμμα έχει σκοπό να σας διατηρήσει σε μικρής έντασης αθλητική – κινητική δραστηριότητα, χωρίς όμως να σας κουράσει ιδιαίτερα σωματικά ή ψυχολογικά.

Πηγή:olympiacosacademy.com

Σχόλια