H ακτινογραφία του Ποδοσφαίρου κατοχής μπάλας – κυριαρχίας

Στις 8 Νοεμβρίου 1895 o φυσικός Wilhelm Roentgen καθώς εργαζόταν στο εργαστήριό του στη Βαυαρία ανακαλύπτει τυχαία τις ακτίνες Χ, που έμελλε να γίνουν στο μέλλον ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο διάγνωσης.

Το 1957, ένας Ισπανός προπονητής με το όνομα Laureano Ruiz εφευρίσκει  το «rondo» ένα απλό παιχνίδι διατήρησης της κατοχής μπάλας όπου η ομάδα που κατέχει την μπάλα υπερέχει αριθμητικά των αμυντικών (π.χ. 3v1, 4v1, 5v2 κ.λπ.).

Γράφει για το Football-Academies.gr ο Ελευθέριος Καλογήρου – Προπονητής ποδοσφαίρου UEFA A

Laureano Ruiz

Κατά την διάρκεια των τελευταίων 60 ετών εξέλιξης του ποδοσφαίρου, τα rondos εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται  σαν βασική μεθοδολογία εκπαίδευσης του ποδοσφαίρου κατοχής με κύριο εκφραστή την Ισπανική σχολή ποδοσφαίρου.

Το Rondo όμως είναι κάτι πολύ περισσότερο από μία μεθοδολογία, είναι ο αντίστοιχος διαγνωστικός μηχανισμός ακτίνων Χ του ποδοσφαίρου και ένα από τα βασικά εργαλεία των προπονητών για την αξιολόγηση των νεαρών ποδοσφαιριστών.

Οι ακτίνες X χρησιμεύουν ώστε να δούμε τα πράγματα από μέσα. Παρέχουν πληροφορίες και προοπτικές. Και αυτού του είδους οι εσωτερικές πληροφορίες είναι κρίσιμες, ειδικά εάν ο στόχος σας δεν είναι μόνο να διαγνώσουμε το πρόβλημα, αλλά και να βρούμε τη λύση.

4V1 Rondo –  Η ακτινογραφία του ποδοσφαιριστή

Το 4v1 Rondo είναι ένα καταπληκτικό εργαλείο προπόνησης και αξιολόγησης που παρέχει στους προπονητές μία μεγάλη δεξαμενή άντλησης πληροφοριών αναπαριστώντας μία απλή και ρεαλιστική εικόνα ενός αγώνα , απαιτώντας από τους παίκτες να χρησιμοποιούν μια ποικιλία από θεμελιώδεις δεξιότητες και ικανότητες που είναι απαραίτητες για την επίλυση του προβλήματος που παρουσιάζεται σε αυτή τη στιγμή παιχνιδιού και επιτρέπει στους προπονητές να αξιολογήσουν κάθε παίκτη ξεχωριστά.

Στυλ παιχνιδιού και χαρακτηριστικά παικτών

Όταν πρωταρχικός στόχος μας είναι να αναπτύξουμε παίκτες που είναι άρτιοι τεχνικά παίζοντας ένα στυλ ποδοσφαίρου κατοχής-κυριαρχίας  σημαίνει ότι πρέπει να επικεντρωθούμε στην ανάπτυξη των κρίσιμων νοητικών στοιχείων  και τεχνικών ικανοτήτων που ένας τέτοιος παίκτης πρέπει να έχει ώστε να υπηρετήσει το συγκεκριμένο στυλ παιχνιδιού.  Για παράδειγμα,

  • την ποιότητα της πρώτης επαφής
  • Υποδοχή – Έλεγχος της μπάλας με όλα τα μέρη του σώματος
  • χρήση δύο ποδιών (υποδοχή με ένα πόδι και μεταβίβαση με το άλλο)
  • μετακίνηση για παροχή υποστήριξης
  • την πρόβλεψη της κατεύθυνσης και της ροής του παιχνιδιού
  • την αντίληψη και τη συνειδητοποίηση του χώρου
  • τεχνική ικανότητα με την μπάλα
  • τη δημιουργικότητα
  • αμυντική ένταση και πρόβλεψη
  • την ικανοποίηση που προέρχεται από τη βοήθεια στην ομάδα να διατηρήσει την κατοχή μπάλας.

Αλλά για να δημιουργήσουμε θετική αναπτυξιακή αλλαγή σε έναν παίκτη, πρέπει πρώτα να διαγνώσουμε τον παίκτη. Πρέπει να δούμε το επίπεδο βασικών δεξιοτήτων του νεαρού ποδοσφαιριστή. Πρέπει να δούμε το ένστικτο του, την αντίληψη του, την ικανότητα πρόβλεψης και τη νοοτροπία του. Το πιο σημαντικό είναι ότι πρέπει να δούμε όλα αυτά έγκαιρα  για να γνωρίζουμε ποιες δεξιότητες ή ικανότητες χρειάζονται βελτίωση.

Το 4v1 είναι ένα σχεδόν τέλειο διαγνωστικό παιχνίδι. Μερικοί προπονητές αντιμετωπίζουν το 4v1 ως απλώς ένα παιχνίδι προθέρμανσης και τις περισσότερες φορές αγνοούν εντελώς να το καθοδηγήσουν με λεπτομέρεια. Αρκετές φορές επίσης, οι προπονητές αποκαλούν τα βασικά παιχνίδια rondos ως ‘’ κορόϊδο’’, και  αρκετοί είναι επίσης οι παίκτες που πολύ κακώς τα αντιμετωπίζουν ως fun games.

Αυτή είναι μία εντελώς λανθασμένη αντίληψη

Αυτό το παιχνίδι θα μας δώσει πολύτιμες πληροφορίες για κάθε έναν από τους 5 παίκτες που συμμετέχουν. Σε 10-15 λεπτά, μπορούμε εύκολα να αξιολογήσουμε τις θεμελιώδεις ικανότητες των παικτών  και να αναπτύξουμε μια λίστα ελέγχου σε ποιον τομέα πρέπει να εργαστούμε ως προπονητές και που  μπορούμε να επικεντρωθούμε με στόχο την ατομική βελτίωση του κάθε ποδοσφαιριστή.

Το σενάριο του παιχνιδιού

Το 4v1 Rondo προσομοιώνει μια στιγμή του παιχνιδιού, όπου η ομάδα που έχει την κατοχή της μπάλας προσπαθεί να διατηρήσει την κατοχή της  έναντι αντιπάλου σε υπο-αριθμία. Στο μοντέλο παιχνιδιού «Positional Play», το κλειδί είναι η αριθμητική υπεροχή, και αυτό προφανώς επιτυγχάνεται σε ένα σενάριο 4v1.Το συγκεκριμένο σενάριο συμβαίνει όταν μια ομάδα έχει την κατοχή της μπάλας στο δικό της μισό και ο αμυντικός «1» είναι στο κέντρο της αντίπαλης ομάδας προς το επιθετικό τρίτο. Είναι λιγότερο πιθανό να εμφανιστεί στο αμυντικό μισό του αντιπάλου όπου οι γραμμές είναι πιο συγκεντρωμένες.

Αλλά το σενάριο 4v1 μπορεί επίσης να συναντηθεί οπουδήποτε μέσα στο παιχνίδι και ο αμυντικός στη μέση μπορεί να είναι οποιοσδήποτε από τους παίκτες της αντίπαλης ομάδας. Στην παρακάτω φωτογραφία, το rondo συμβαίνει περίπου στο ίδιο σημείο στο γήπεδο, αλλά ο αμυντικός «1» είναι ο ακραίος επιθετικός.

Οργάνωση-Ρύθμιση του παιχνιδιού

Οι ιδανικές διαστάσεις για 4v1 rondo είναι ένα τετράγωνο 8μ x 8μ. Αυτό το μέγεθος του χώρου θα δοκιμάσει πραγματικά τις νοητικές και τις τεχνικές ικανότητες των παικτών, επειδή δίνει στον αμυντικό μικρότερο χώρο για να υπερασπιστεί, γι ‘αυτό δεν  συνιστάται για παίκτες με μειωμένες τεχνικές ικανότητες. Σε αρχικό επίπεδο και ειδικότερα σε μικρότερες ηλικίες (7-12 ετών) διευρύνουμε τον χώρο σε 10μ x 10μ ή ακόμα και 12μ x 12μ, αλλά θα πρέπει να  λάβουμε υπ’ όψιν κάποια δεδομένα.

  • Όσο μεγαλύτερη είναι η περιοχή, τόσο χαμηλότερες είναι οι τεχνικές απαιτήσεις των παικτών. Προσπαθούμε σταδιακά να συρρικνώσουμε το μέγεθος του τετραγώνου για να αυξήσουμε την αμυντική πίεση και τις τεχνικές απαιτήσεις για τους παίκτες μας.
  • Η ευρύτερη περιοχή θα κουράσει πιο γρήγορα τον αμυνόμενο. Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε δεύτερο αμυντικό που περιμένει έξω από το τετράγωνο ώστε διατηρήσουμε την ένταση στο αμυντικό pressing.

Η νοοτροπία

Για να αποκομίσουμε τα περισσότερα δυνατά οφέλη και πληροφορίες από το 4v1 θα πρέπει να το δούμε ως κομμάτι ενός αγώνα και να μην το αντιμετωπίζουμε ως προθέρμανση. Αντιθέτως μπορεί κάλλιστα να είναι ένα τμήμα του κυρίου μέρους μίας προπόνησης.  Απαιτούμε προσπάθεια και ένταση από τους παίκτες. Βεβαιωνόμαστε ότι οι παίκτες γύρω από το τετράγωνο γνωρίζουν ότι η βασική τους  δουλειά  είναι να διατηρήσουν την κατοχή της μπάλας και δεν τους επιτρέπουμε να παραμένουν  ακίνητοι αλλά εφαρμόζουμε τον κανόνα no stand-no walk για να τους κρατήσουμε σε διαρκή κίνηση. Παράλληλα παρακινούμε τον αμυντικό να εργαστεί με τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια. Η νωθρή άμυνα δεν παρέχει αρκετή πίεση στους επιτιθέμενους παίκτες και δείχνει εσφαλμένη  νοοτροπία του αμυνόμενου παίκτη.

Οι Βασικοί Κανόνες

Για να γίνει αποτελεσματικό ένα rondo 4v1  ορίζουμε  μερικούς βασικούς κανόνες και σιγουρευόμαστε ότι οι παίκτες συμμορφώνονται.

  • Πάντοτε με χρήση δύο επαφών – υποδοχή με το πίσω πόδι (η μπάλα προέκταση του σώματος) και μεταβίβαση με το άλλο πόδι.
  • Δεν επιτρέπονται μεταβιβάσεις από το κέντρο του τετραγώνου, αλλά μόνο διαγώνια στους παράπλευρους παίκτες
  • Να έχει ο αμυντικός διακριτικό φανελάκι στο χέρι του. Όταν κερδίσει την μπάλα, θα πρέπει αμέσως να το αφήσει κάτω, αναγκάζοντας τον παίκτη που θα τον αντικαταστήσει να το πάρει στα χέρια του  πριν ξεκινήσει να αμυνθεί.

Τα σημεία καθοδήγησης

Προφανώς, ο προπονητής θα πρέπει να υπενθυμίζει κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού τους τεχνικούς κανόνες του παιχνιδιού, ειδικά τον κανόνα των δύο επαφών.

Σε αυτό το σημείο  υπάρχει μια αντιπαράθεση μεταξύ των προπονητών. Μερικοί πιστεύουν, με βάσιμους λόγους, ότι οι παίκτες σε αυτό το παιχνίδι θα πρέπει να έχουν την ελευθερία να αποφασίζουν εάν, με βάση την τοποθέτηση ή την αμυντική πίεση, μια συγκεκριμένη στιγμή απαιτεί μία ή δύο επαφές. Σε γενικές γραμμές, συμφωνώ με αυτήν την αρχή καθώς κατευθύνει την ανάπτυξη της διαδικασίας λήψης αποφάσεων ενός παίκτη. Από την άλλη, προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι πρέπει να επικεντρωθούμε, ειδικά στις νεώτερες ηλικίες, στην ανάπτυξη παικτών με ικανότητα χρήσης δύο ποδιών και επιμένοντας στο παιχνίδι με δύο επαφές έχουν την ευκαιρία οι προπονητές να διαγνώσουν το επίπεδο της συγκεκριμένης ικανότητας κάθε παίκτη.

Ένας τρόπος για να επιβληθεί ο κανόνας δύο επαφών είναι εάν ένας παίκτης παίζει την μπάλα με μία ή περισσότερες από δύο επαφές να γίνεται ο νέος αμυντικός. Με τον ίδιο τρόπο, ο προπονητής θα πρέπει να επιβάλλει τον κανόνα ενάντια στις μεταβιβάσεις μέσα από το κέντρο του τετραγώνου. Ο παίκτης που πασάρει από το κέντρο του τετραγώνου γίνεται ο νέος αμυντικός.

Άλλα σημεία καθοδήγησης του παιχνιδιού απαιτούν λίγο περισσότερη παρέμβαση από τον προπονητή, όπως το διάβασμα του αμυνόμενου, η πρόβλεψη της κίνησης / κατεύθυνσης του παιχνιδιού, η υποστήριξη της κίνησης και η γενική αντίληψη του χώρου. Η διδασκαλία αυτών των εννοιών θα απαιτήσει πιο ενεργή παρέμβαση από τον προπονητή. Σε αυτό το σημείο το πάγωμα (freeze) του παιχνιδιού για επίδειξη και ανατροφοδότηση είναι πολύ χρήσιμο.

Επίπεδα Καθοδήγησης (coaching steps) του παιχνιδιού

Βήμα 1
Βήμα 2
Βήμα 3
Βήμα 4
Βήμα 5

Αναλυτική παρουσίαση του παιχνιδιού

Εξετάστε το παρακάτω διάγραμμα:

 Ο παίκτης 1  βλέπει μια επιλογή πάσας στον παίκτη 2 και αποφασίζει να κάνει τη μεταβίβαση. Ο αμυντικός κινείται για να κλείσει το πέρασμα ή ενδεχομένως να τον σταματήσει. Καθώς ο αμυντικός κινείται, οι παίκτες 3 και 4 πρέπει να κάνουν σημαντικές παρατηρήσεις και αντίστοιχες κινήσεις. Πρώτον, ο Παίκτης 3 παρατηρεί τον Παίκτη 1 και σημειώνει ότι ο αμυντικός κινείται πιο κοντά στον Παίκτη 1 από τον Παίκτη 2. Αυτή η παρατήρηση δείχνει ότι αν η μπάλα πάει στον Παίκτη 2, ο αμυντικός θα είναι εκτός θέσης έτσι είναι  προτιμότερη επιλογή για τον παίκτη 2 να πασάρει στον παίκτη 3 από το να  την επιστρέψει στον παίκτη 1. Για να εκμεταλλευτεί την κακή θέση του αμυνόμενου παίκτη, ο Παίκτης 3 θα πρέπει να μετακινηθεί γρήγορα στη γραμμή του για να δώσει μια ασφαλή επιλογή για τον Παίκτη 2. Προφανώς αυτό απαιτεί από τον Παίκτη 3 , να είναι συγκεντρωμένος κάνοντας οπτικές παρατηρήσεις, προβλέψεις και παίρνοντας γρήγορες αποφάσεις.

Ταυτόχρονα, ο Παίκτης 4 κάνει παρόμοιες οπτικές παρατηρήσεις επικεντρωμένες στον Παίκτη 2 και την κίνηση του αμυνόμενου και προσδοκά την αριστερόστροφη κατεύθυνση του παιχνιδιού. Ο παίκτης 4 μετακινείται στη γραμμή του για να προσφέρει μια  επιλογή για τον Παίκτη 3, παρόλο που ο Παίκτης 3 δεν έχει λάβει ακόμη την μπάλα.

Αυτού του είδους η πρόβλεψη της εξέλιξης του παιχνιδιού και η κίνηση είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη έξυπνων παικτών που μπορούν να προβλέψουν δράσεις και μπορούν να λάβουν γρήγορες, έξυπνες αποφάσεις. Και μπορεί να προπονηθεί και καθοδηγηθεί πολύ αποτελεσματικά στο παιχνίδι 4v1 rondo.

Η Διάγνωση

Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, κρατάμε σημειώσεις  για τις διανοητικές-τεχνικές ικανότητες κάθε παίκτη:

  • Είναι ψυχικά και σωματικά επικεντρωμένος;
  • Είναι το μυαλό του σε μια εγρήγορση;
  • Είναι στα δάχτυλα των ποδιών του ή πατά επίπεδα στο έδαφος;
  • Είναι στατικός στη γραμμή του ή κινείται συνεχώς.
  • Τι γίνεται με την ποιότητα της υποδοχής του;
  • Χρησιμοποιεί όλο το σώμα με μία μαλακή πρώτη επαφή;
  • Είναι η μεταβίβασή του στο στόχο, ακριβής και σωστά σταθμισμένη;

Οι παρατηρήσεις που κάνουμε θα πρέπει να καταγραφούν και να αποτελέσουν μια προκαταρκτική «λίστα » ανάπτυξης δεξιοτήτων που θα πρέπει να βελτιώσουμε σε κάθε παίκτη ξεχωριστά.

Διάγνωση της γνωστικής ικανότητας

Ίσως οι πιο πολύτιμες πληροφορίες που συλλέγονται από το 4v1 rondo (και πολλά άλλα παιχνίδια rondos και positional games) είναι το επίπεδο των παικτών που συμμετέχουν στα παιχνίδια. Με τον όρο «γνωστική ικανότητα» εννοούμε την ικανότητα των παικτών να παρατηρούν, να προσανατολίζονται, να αποφασίζουν και να ενεργούν («OODA», Observation Orientationdecideact ). Η ακολουθία OODA είναι ένας κύκλος ενεργειών. Ο επιτυχημένος παίκτης είναι αυτός που μπορεί να εκτελέσει αυτόν τον κύκλο ενεργειών γρηγορότερα από τους αντιπάλους του.

Η παρατήρηση (Observation) γίνεται κυρίως οπτικά και ακουστικά, αλλά απαιτεί ερμηνεία από τον «εγκέφαλο» του παίκτη. Οι παίκτες πρέπει να παρατηρούν τους συμπαίκτες, τους αντιπάλους, την μπάλα, τους ανοικτούς χώρους στο γήπεδο, τη γλώσσα του σώματος, τον άνεμο, τη βροχή, τον ήλιο, τις σκιές, την κατάσταση του γηπέδου και τον χρόνο που απομένει στο παιχνίδι. Η γλώσσα του σώματος και η τοποθέτηση, ακόμα και μια ελαφριά προς τα εμπρός ή προς τα πίσω κίνηση, μπορούν να μας δώσουν πληροφορίες για τις αποφάσεις που παίρνουν οι συμπαίκτες μας καθώς και  ποιοι αντίπαλοι πρόκειται να δράσουν.

Ο προσανατολισμός (Οrientation) περιλαμβάνει την ερμηνεία και την κατανόηση των πληροφοριών που παίρνει ο παίκτης. Ο παίκτης πρέπει να ερμηνεύσει τις πληροφορίες τοποθετώντας τις σε ένα πλαίσιο που αντιστοιχεί στην τρέχουσα κατάσταση του παιχνιδιού. Η ερμηνεία αυτών των οπτικών ερεθισμάτων μπορεί να βοηθήσει έναν παίκτη να αποφασίσει (decide) εάν θα κινηθεί για να αποφύγει έναν αμυντικό ή θα κάνει επιλογή πάσας σε έναν συμπαίκτη του, ή να πασάρει σε έναν συμπαίκτη που κάνει κίνηση ξεμαρκαρίσματος ή να κινηθεί για οποιοδήποτε άλλο λόγο με ή χωρίς την μπάλα. Στη συνέχεια ο παίκτης πρέπει να ενεργήσει (act). Είτε μιλάμε για έναν αμυντικό παίκτη που διαβάζει το μυαλό του επιτιθέμενου παίκτη και ανακόπτει την μπάλα ή επιτιθέμενους παίκτες οι οποίοι διατηρούν την κατοχή της μπάλας ως  αποτέλεσμα της επιτυχημένης λήψης αποφάσεων του OODA.

Το 4v1 rondo θα μας βοηθήσει να αξιολογήσουμε ποιοι παίκτες είναι διανοητικά συγκεντρωμένοι και ποιοι όχι. Έτσι παρατηρούμε πώς οι παίκτες λαμβάνουν πληροφορίες, πως τις ερμηνεύουν, πως παίρνουν αποφάσεις και πως ενεργούν. Αυτή η αξιολόγηση θα μας δώσει την ευκαιρία να προωθήσουμε τους καλύτερους παίκτες σε ακόμη πιο σύνθετα παιχνίδια rondos έτσι ώστε να εξελίξουν ακόμη περισσότερο τις γνωστικές και τεχνικές τους ικανότητες. Μπορεί επίσης να μας βοηθήσει να αναγνωρίσουμε ποιοι παίκτες έχουν βασικά ελλείμματα σε γνωστικό και τεχνικό επίπεδο ώστε να εργαστούμε για την βελτίωσή τους.

Διάγνωση τεχνικών ικανοτήτων

Οι πρωταρχικές τεχνικές δεξιότητες που απαιτούνται για το 4v1 είναι η μεταβίβαση και η υποδοχή.

  • Υποδοχή με το πίσω πόδι – Εάν ο παίκτης υποδεχτεί τη μπάλα με το μπροστινό πόδι και όχι στο πίσω πόδι, η μόνη ασφαλής επιλογή πάσας που έχει είναι να την επιστρέψει πίσω στον ίδιο παίκτη. Αυτό περιορίζει τις επιλογές πάσας του παίκτη σε μία μόνο. Η λήψη στο πίσω πόδι δίνει στον παίκτη δύο επιλογές πάσας και θα προκαλέσει τον αμυντικό να εργαστεί σκληρότερα για να αποφασίσει ποια επιλογή θα κλείσει.
  • Μαλακή- κλειστή πρώτη επαφή – Εάν η μπάλα αναπηδήσει μακριά από το πόδι που την υποδέχεται ο παίκτης, πιθανότατα θα ανακοπεί η μπάλα από τον αμυντικό. Ακόμα κι αν μπορέσει να τη διατηρήσει  στην κατοχή του, θα έχει χάσει χρόνο προσπαθώντας να ανακτήσει τον έλεγχο και ο αμυντικός θα έχει περισσότερο χρόνο για να κλείσει τις επιλογές πάσας. Η βελτίωση της  πρώτης επαφής απαιτεί χρόνο και πρακτική εξάσκηση. Ένας τρόπος για να βελτιώσουμε την πρώτη επαφή σε ατομικό επίπεδο είναι μία  «μπάλα και ένας τοίχος» καθώς και η συνεχόμενη πρακτική εξάσκηση με  υψηλού ρυθμού rondos.
  • μεταβίβαση με το εσωτερικό του ποδιού για ακρίβεια – Επιμένoυμε οι παίκτες να πασάρουν χρησιμοποιώντας το εσωτερικό του ποδιού τους ώστε οι μεταβιβάσεις τους να είναι ακριβείς και σωστά σταθμισμένες. Κάτω από αμυντική πίεση, ένας παίκτης μπορεί να αποφασίσει ότι ένα χτύπημα με τα δάχτυλα είναι ο καλύτερος τρόπος για να πασάρει την μπάλα σε έναν συμπαίκτη. Αυτό είναι αποδεκτό όταν δεν γίνεται με το πόδι υποδοχής, καθώς θέλουμε να επιβάλουμε τον κανόνα δύο επαφών. Ωστόσο, αυτή είναι και μια πολύτιμη στιγμή της προπόνησης-αξιολόγησης, καθώς μπορούμε να βοηθήσουμε τους παίκτες να καταλάβουν ότι με πρόβλεψη, γρήγορη κίνηση, καλύτερη τοποθέτηση, μαλακότερη πρώτη επαφή και ταχύτερη μεταβίβαση θα μπορούσε να αποφευχθεί μια τέτοια υψηλή πίεση από τον αμυντικό και η επιλογή πάσας με τα δάκτυλα του ποδιού.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αξιολογήσουμε τις ικανότητες των παικτών μας, αλλά προσωπικά θεωρώ ότι το 4v1 rondo είναι το καλύτερο εργαλείο ειδικότερα εάν υπηρετούμε ένα στυλ παιχνιδιού κατοχής μπάλας-κυριαρχίας. Είναι μια ρεαλιστική άσκηση παιχνιδιού που, που εάν καθοδηγηθεί σωστά μας αποκαλύπτει  τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες των παικτών μας. Επίσης μας παρέχει πληθώρα πληροφοριών, εάν αφιερώσουμε αρκετό χρόνο  να το καθοδηγήσουμε με λεπτομέρεια και με πολλές επαναλήψεις. Αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι η πληροφορία από μόνη της είναι άχρηστη αν δεν αξιοποιηθεί για βελτίωση. Αυτό είναι και το δύσκολο κομμάτι της διαδικασίας αξιολόγησης  χρησιμοποιώντας όλες αυτές τις πληροφορίες να μπορέσουμε να βελτιώσουμε το επίπεδο των παικτών μας.

Οι προπονητές έχουμε μπροστά μας μία πρόκληση, πώς να διδάξουμε τους παίκτες μας να γίνουν αποτελεσματικοί στο παιχνίδι κυριαρχίας και το εργαλείο μας για διάγνωση-αξιολόγηση – βελτίωση  είναι το βασικό Rondo 4v1.

Είναι το δικό μας μηχάνημα ακτίνων Χ ,  αλλά λειτουργεί μόνο αν το χρησιμοποιήσουμε !!!

Ελευθέριος Καλογήρου – Προπονητής ποδοσφαίρου UEFA A
Head Coach – Supervisor (Hunan Hangsheng FC) Advanced Elite Youth Football Development
Changsha, Hunan, China

Σχόλια