B. Αργυρίου: «Στόχος μας είναι να κάνουμε τον Παναθηναϊκό, μια από τις πιο γνωστές ομάδες στον κόσμο σε επίπεδο ακαδημιών» (Video)

Το football-academies.gr βρέθηκε στις εγκαταστάσεις της Διεύθυνσης του Δικτύου των Σχολών Ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού στο Μαρούσι και συνάντησε τον γενικό διευθυντή Βασίλη Αργυρίου και τον Διευθυντή Δικτύου Σταμάτη Αργύρη.

Μετά από μια εποικοδομητική συνομιλία και ανταλλαγή προβληματισμών για τον χώρο των υποδομών ποδοσφαίρου, ο Βασίλης Αργυρίου μας παραχώρησε συνέντευξη και μας ανέλυσε τους στόχους και τη λογική των σχολών ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού (PANATHINAIKOS SOCCER SCHOOLS).

Γνωρίζουμε ότι το δίκτυο των σχολών ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού δραστηριοποιείται σε Ελλάδα και εξωτερικό. Πόσες σχολές αριθμείται, πόσους αθλητές έχετε και σε ποιες χώρες έχετε εξαπλωθεί;

Οι ακαδημίες είναι περίπου 65, οι χώρες είναι 7, Ελλάδα, Κύπρος, ΗΠΑ, Αυστραλία, Αίγυπτος, Ισραήλ και Σερβία, και ο αριθμός των αθλητών είναι έξι με εξίμισι χιλιάδες.

Η αποστολή του δικτύου των σχολών ποδοσφαίρου του Παναθηναϊκού ποια είναι;

Οι στόχοι θα ήθελα να πω καλύτερα είναι τρείς. Ο ένας είναι αυτονόητος, είναι να βρούμε από την τεράστια αυτή δεξαμενή παιδιών τα ποιο ταλαντούχα και να τα προωθήσουμε στην Ακαδημία του Παναθηναϊκού στην Παιανία και από κει και πέρα να πάρουνε τον επαγγελματικό τους δρόμο. Ο δεύτερος είναι να προάγουμε τον μαζικό αθλητισμό και αυτός αυτονόητος στόχος και γι αυτό και έχουμε τόσους μεγάλους αριθμούς αθλητών και ο τρίτος είναι η κοινωνική μας ευθύνη, να δείξουμε δηλαδή αυτό που πραγματικά πιστεύουμε και αυτό που ο Παναθηναϊκός πρεσβεύει το fair play και το γεγονός ότι δεν επιζητούμε να κάνουμε φιλάθλους ή οπαδούς, αλλά θα θέλαμε πολύ τα παιδιά αυτά κάποια στιγμή να είναι φιλικά διακείμενα απέναντι στο ποδόσφαιρο, πρώτα και όχι αρχικά φιλικά διακείμενα απέναντι στον Παναθηναϊκό.

Πως επιλέγετε μια ακαδημία για να εισέλθει στο δίκτυό σας;

Εξαρτάται από τη χώρα. Ας μιλήσουμε για την Ελλάδα που είναι και το 90% των σχολών μας. Υπάρχουν κάποιες προδιαγραφές γηπεδικές, κάποιες προδιαγραφές που αφορούν ικανότητες και διπλώματα προπονητών, αλλά το σημαντικότερο για μας είναι η συμπεριφορά.

Δηλαδή μας ενδιαφέρει μια ακαδημία, η οποία τηρεί το fair play, η οποία συντονίζεται με δική μας διαδικασία, αυτή είναι μια ακαδημία που πιθανότατα θα επιλεγεί από εμάς. Οπότε έχουμε συμπεριφορά ανθρώπων πρώτα και προδιαγραφές στη συνέχεια.

Όσον αφορά διπλώματα προπονητών κτλ;

Αυτό είναι ένα πράγμα πάρα πολύ συγκεχυμένο γιατί είναι ελάχιστοι οι προπονητές που έχουν τα διπλώματα που πρέπει να έχουν. Αυτό είναι το πρώτο. Το δεύτερο είναι ότι μιλάμε για παιδιά, οπότε το γεγονός ότι κάποιος  μπορεί να έχει ένα δίπλωμα UEFA PRO, το οποίο είναι το νούμερο ένα δίπλωμα προπονητικής στην Ελλάδα, αλλά δε σημαίνει απαραίτητα, ότι μπορεί να είναι και καλός παιδαγωγός. Οπότε δε δίνουμε τόσο μεγάλη σημασία στο δίπλωμα αυτό καθ’ αυτό, όσο στην ικανότητα που μπορεί να έχει κάποιος προπονητής  να εκπαιδεύει παιδάκια γιατί μιλάμε για παιδάκια, μιλάμε για εκπαίδευση περισσότερο και λιγότερο για προπόνηση.

Περισσότερο πρέπει να είναι παιδαγωγός δηλαδή…

90% παιδαγωγός. Αυτό που το παρέλειψα να σας το πω πριν, ότι εμείς έχουμε παιδάκια 5-15ετών. Οπότε φανταστείτε ένα παιδάκι 7 χρονών χρειάζεται πολύ περισσότερο παιδαγωγική κατεύθυνση παρά ας πούμε προπόνηση. Η προπόνηση έρχεται πολύ αργότερα

Μετά τα 15, κάποιο παιδί τι κάνει;

Υπάρχουν άνθρωποι μετά από εμάς. Η δική μας δικαιοδοσία αφορά αυτές τις ηλικίες. Η Παιανία όπως γνωρίζετε ήδη έχει παιδιά ως 18-19 χρονών. Αλλά σε κάθε περίπτωση στα 15 ξέρουμε αν ένα παιδί,  μπορεί να φτάσει μέχρι την κορυφή, να παίξει στον Παναθηναϊκό ή σε κάποια ομάδα αντίστοιχη ή θα πρέπει να παίξει σε κάποια ομάδα μικρότερης κατηγορίας και αυτό σημαίνει ότι η κατεύθυνση που του δίνουμε είναι ότι θα παίξεις αλλά θα πρέπει ταυτόχρονα να φροντίσεις και κάποια άλλα πράγματα, ώστε να μην περιμένεις να ζεις από το ποδόσφαιρο.

Υπάρχει δηλαδή μέριμνα για μετά τα 15 δηλαδή για κάποια ομάδα, κάποιες συνεργασίες ίσως.

Υπάρχει, υπάρχει.  Λογικό είναι ότι τα παιδιά τα πιο ταλαντούχα παραμένουν σε μας, κάτι που είναι πάρα πολύ δύσκολο. Φανταστείτε ότι  στα 6.000 παιδιά που βλέπομε εμείς παίρνουμε 5-6. Τώρα μην κάνω τη διαίρεση… Παρόλα αυτά ο αριθμός αυτός είναι τεράστιος γιατί 28 παιδιά φιλοξενούνται μέσα στην Παιανία από την επαρχία και δεν είναι εύκολο κάθε φορά παιδάκια τα οποία διαλέγουμε να τα βάζουμε μες την Παιανία.

Ποιους στόχους έχετε θέσει μακροπρόθεσμα αλλά και για την φετινή περίοδο που διανύουμε

Ο μακροπρόθεσμος στόχος μπορεί να ακουστεί λίγο πομπώδης, αλλά δεν είναι… Είναι να κάνουμε τον Παναθηναϊκό, μια από τις πιο γνωστές ομάδες στον κόσμο σε επίπεδο ακαδημιών. Έχουμε κληρονομήσει από την οικογένεια Βαρδινογιάννη από το 1981, ένα καταπληκτικό αθλητικό κέντρο, το κέντρο της Παιανία έχουμε όλη εκείνη τη βοήθεια από ΠΑΕ Παναθηναϊκός  για να το πετύχουμε αυτό …Οπότε στόχος μας είναι αυτός.

Φέτος οι στόχοι μας έχουνε ήδη εκπληρωθεί. Ολοκληρώνονται με ένα διπλό τουρνουά μεγάλο που κάνουμε τον Απρίλιο. Είχαμε στόχο να πάμε και σε κάποιες άλλες χώρες και πήγαμε να εδραιωθούμε εκεί και να βάλουμε τις βάσεις σιγά σιγά και να εξαπλωθούμε σε πολλές χώρες εκτός Ελλάδας.

Γενικά στην Ελλάδα λένε ότι υπάρχει πάρα πολύ ταλέντο. Είχατε κάνει κάποια ανοιχτά δοκιμαστικά στην Παιανία για αξιολόγηση των πιο ταλαντούχων ποδοσφαιριστών των σχολών σας, ταυτόχρονα με τα προπονητικά σεμινάρια. Έγιναν δύο φορές φέτος τέτοια σεμινάρια ταυτόχρονα με δοκιμαστικά ποδοσφαιριστών.  Πως τα είδατε αυτά τα σεμινάρια και γενικά από την αξιολόγηση αυτών των ποδοσφαιριστών βρέθηκαν παιδιά που επιλέγηκαν για την Παιανία;

Πριν σας απαντήσω στο τελευταίο, να σας πω το εξής: το ότι στην Ελλάδα υπάρχει ταλέντο, είναι κάτι που συμφωνούμε όλοι μας. Το θέμα είναι πως διαχειριζόμαστε αυτό το ταλέντο. Και είναι ευκαιρία μιας και μιλάμε τώρα να δώσουμε ένα μήνυμα στους γονείς των αθλητών, επειδή πάμε σ’ όλη την Ελλάδα και λέω «πάμε», γιατί έχουμε πάρα πολλούς συνεργάτες, δεν είμαι μόνος μου εδώ. Ακούμε  λοιπόν συνεχώς, για νέους Μέσσι και νέους Μαραντόνα.

Δεν έχω κανένα λόγο να αμφιβάλω ότι παιδιά τα οποία μας προτείνονται ως τέτοιοι μπορούν να γίνουν τέτοιοι, αλλά θα πρέπει να καταλάβουμε όλοι μας, ότι είναι άλλο το «έχω ταλέντο» και άλλο το «θα γίνω ποδοσφαιριστής».

Οπότε να βάλουμε λίγο ένα χαλινάρι στις φιλοδοξίες που έχουμε όλοι μας. Γονείς κυρίως, προπονητές και εμείς οι ίδιοι. Αυτά σαν μια μικρή εισαγωγή.

Αξιολογήσεις κάνουμε καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Οι αξιολογήσεις όμως ξεκινούν από το κομμάτι το προπονητικό. Δηλαδή όταν εμείς θέλουμε να βρούμε ταλαντούχα παιδιά τα οποία να είναι και καλά δουλεμένα προπονητικά, πρέπει πρώτα να προπονήσουμε τους προπονητές, να εκπαιδεύσουμε τους προπονητές. Εκεί μπαίνει αυτό που είπατε εσείς για τα δυο προπονητικά σεμινάρια που κάνουμε μες την Παιανία.

Εμάς μας βολεύει χρονικά αυτό το πράγμα γιατί έρχονται άνθρωποι ουσιαστικά απ’ όλο τον κόσμο. Κάνουμε και εκπαιδευτικό σεμινάριο προπονητικό και αξιολόγηση.

Το προπονητικό σεμινάριο έχει να κάνει με την εκπαίδευση των προπονητών…

Πως θα αξιολογεί ένας προπονητής ή και πως θα προπονεί;

Πως θα προπονεί. Κι αυτό γιατί για να φτάσουμε στο σημείο να αξιολογήσουμε ένα παιδάκι 13 χρονών για παράδειγμα, πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι έχει δουλευτεί καλά, εκεί που μένει π.χ στην Πρέβεζα, στην Καρδίτσα, στην ομάδα του.

Είναι ωραίο εμείς να λέμε ότι ψάχνουμε για ταλέντα, αλλά αν δεν εξασφαλίσουμε ότι οι προπονητές οι οποίοι δουλεύουν εκεί, προπονούν με τα στάνταρ ή κοντά στα στάνταρ που προπονεί ο Παναθηναϊκός, είναι σαν να κάνουμε μια τρύπα στο νερό!

Αυτή είναι η λογική της εκπαίδευσης προπονητών. Τώρα η αξιολόγηση έχει να κάνει με το ότι με διάφορους τρόπους καταλήγουμε σε μια λίστα 300-400 παιδιών και τα φέρνουμε στην Παιανία για προπόνηση. Δεν το ονομάζουμε αξιολόγηση, προπόνηση το ονομάζουμε. Και από την προπόνηση αυτή εμείς μπορούμε να διακρίνουμε, όχι εμείς προσωπικά, αλλά οι άνθρωποι που το ξέρουν καλύτερα από μας αυτό το κομμάτι  μπορούν να διακρίνουν ποιοι εξ αυτών  έχουν τα στοιχεία εκείνα  που απαιτούνται για να προχωρήσουν περαιτέρω.

Και τι έγινε στην τελευταία αξιολόγηση; Βρέθηκαν παιδιά;

Πάντα βρίσκονται παιδιά. Καταλαβαίνεται ότι για λόγους προσωπικών δεδομένων αλλά και προστασίας των παιδιών δεν ανακοινώνουμε ονόματα…

Σαν αριθμός ρωτάω…

Δεν τον ξέρω κι εγώ τον αριθμό. Και δε μας ενδιαφέρει και ο αριθμός. Για μας και ένα παιδάκι να είναι, το οποίο εμείς να μπορούμε να βοηθήσουμε να παίξει ποδόσφαιρο, μέσα από αυτή τη διαδικασία, είναι επιτυχία.

Γιατί να επιλέξει ένα παιδί να έρθει σε μια ακαδημία του δικτύου σας;

Γιατί οι στόχοι τους οποίους θέτουμε έχουν μια κοινή συνισταμένη. Και αυτή είναι η σωστή εκπαίδευσή τους.

Κάτι το οποίο πραγματικά τα παιδιά θα χαρούν είναι η σωστή εκπαίδευση και η ψυχαγωγία τους. Αυτούς τους δύο λόγους τους θεωρώ πρωτεύοντες, γιατί σ’ αυτή την ηλικία τα παιδιά πρέπει να κοιτάμε πρώτα να ψυχαγωγούνται και μετά να είναι πρωταθλητές ή οτιδήποτε άλλο.

Και τα τουρνουά που διοργανώνεται τώρα το Πάσχα έχουν αυτό το χαρακτήρα; Την ψυχαγωγία; Ξέρουμε ότι διοργανώνετε ένα στην Κατερίνη και ένα στο Λουτράκι. Σκοπός της διοργάνωσης ποιος είναι;  Θα επιλεγούν από κει παιδιά για μια περαιτέρω αξιολόγηση;

Ψυχαγωγία πάνω απ’ όλα. Τα τουρνουά αυτά είναι πενθήμερα, οπότε μιλάμε για ένα μινι Μαραθώνιο κατά πρώτον.

Κατά δεύτερον είμαστε η πρώτη ομάδα, η οποία σε τέτοιου είδους τουρνουά έχει θέσει ως κανόνα να μην υπάρχει βαθμολογία. Οπότε όταν δεν έχεις βαθμολογία καταλαβαίνετε, ότι προάγεις το fair play, για το οποίο εμείς μιλάμε συνεχώς και έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας. Σαφέστατα και αν κάποια παιδιά εκεί δούμε ότι ξεχωρίζουν, σαφέστατα και τα δυο αυτά τουρνουά αποτελούν κομμάτι της αξιολόγησης που γίνεται όλη τη χρονιά, αλλά κυρίως και το τονίζω αυτό ψυχαγωγία πάνω απ’ όλα.

Κύριε Αργυρίου σας ευχαριστούμε πάρα πολύ για το χρόνο σας.

Ευχαριστώ κι εγώ και εκ μέρους των συνεργατών μου που είναι δίπλα, για την ευκαιρία που μας δώσατε να μιλήσουμε λίγο για τη δουλειά μας.

Είναι σημαντικό ξέρετε να μιλάμε για αυτά τα  παιδιά. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο σημερινός  20άρης επαγγελματίας ποδοσφαιριστής υπήρξε κάποτε  10 και 12 χρονών. Και είναι σημαντικό site σαν το δικό σας να προβάλουν αυτό το πράγμα. Το τι προηγήθηκε δηλαδή.

Δείτε το βίντεο της συνέντευξης

{youtube width=”615″ height=”400″}B1_qbynD5UA{/youtube}

Σχόλια